Як медіа впливають на життя:
5 реальних фактів Сьогодні нас повсюди оточує інформація. Коли інформації забагато, вона не лише швидко забувається, а й розмиває наші ціннісні орієнтири. Ми втрачаємо вміння аналізувати дані. Ми вже фізично не здатні (хоча б мінімально) перевірити кожну прочитану новину. Тому й піддаємося на маніпуляції та віримо фейкам. Захиститися від цього допомагає медіаграмотність. І коли значення терміну «грамотність» ні в кого не викликає суперечок, то з першою частинкою – медіа – ситуація складніша. Тому давайте почнемо з того, які ж власне інституції ми називаємо гордим словом «медіа»? Дійсно, медіа – доволі широке поняття. Воно виходить далеко за межі звичних нам телебачення, газет, Інтернет-сайтів чи радіо. Медіа – інформаційні засоби та прийоми, що допомагають передавати повідомлення конкретному споживачеві. Тобто шляхи та інструменти, що поширюють інформацію, – від преси до фільму. Які типи медіа існують?
1. Мас-медіа або засоби масової інформації. Це добре знайомі нам телебачення, періодична преса (газети та журнали), радіо, Інтернет-ЗМІ.
2. Директ-медіа – комунікаційні системи, що допомагають передавати інформацію. Себто інтернет (загалом, як явище), телефон, пошта, рекламні конструкції (борди, листівки).
3. Медіа-носії (окремі носії інформації). До них відносять листи, записи на аудіо- та відеоносіях, мультимедійні презентації.
4. Соціальні медіа – засоби комунікації людей та груп між собою, інформацію в яких творять самі користувачі. Це соціальні мережі, блоги, персональні сайти.
Нижче наведено 5 реальних фактів про те, як медіа впливають на наше життя. Сподіваюся розвиток медіаграмотності допоможе вам мінімізувати деструктивні впливи медіа та навчить, як ними користуватися з розумом.
ФАКТ 1: Результати виборів залежать від медійного іміджу політиків Про людей, яких ми обираємо в президенти чи народні депутати, здебільшого ми знаємо з телебачення та політичних агіток. А це означає, що ми віддаємо голос тому образу, який нам транслюють з екрану, а далеко не тій особистості, якою політик є насправді.
ФАКТ 2: Молодь калічиться, повторюючи трюки з фільмів Саме з медіа сформувалися субкультури руферів, що незаконно видираються на верхівки хмародерів, та зачеперів, що полюбляють пересуватися громадським транспортом з вітерцем (себто на його даху). Чому вони цим займаються? Зазвичай причини до безумства банальні – аби зробити гарне фото чи стати зіркою Інтернету, зібравши лайки та перегляди.
ФАКТ 3: Смертельне зловживання соціальними мережами Продовжуючи роздуми про молодь та Інтернет неможливо упустити з виду тематику соціальних мереж. Батьки все частіше виражають стурбованість тим, скільки часу сучасні діти проводять за комп'ютером чи з телефоном. Але не варто забувати і про те, чим саме молодь займається в соцмережах? Що вони бачать? Як на це реагують? Які емоції викликає побачене? На що наштовхує ця інформація? Бо те, що ми бачимо в соцмереах немає нічого спільного з відображенням реальності, це реальність сконструйована. Чому так? В соцмережам ми показуємо кращу сторону себе. Наприклад, роблячи селфі, обираємо більш вдалий ракурс: щоб щоки меншими були, сховався другий підборідок чи були менш помітні темні круги під очима. Та іноді бажання тримати марку чи видавати себе за того, ким ти не є насправді, може вбити. Ну і на завершення аргументації факту: пам'ятаєте, як на початку 2017 року Україну сколихнула ситуація довкола онлайн-гри з суїцидальним нахилом «Синій кит»? Все має мати межі, використання соцмедіа в тому числі. Тому споживайте відповідально!
ФАКТ 4: ЗМІ формують наші стосунки Знаєте, є такий експеримент про чорну і білу пірамідки (мені він ще нагадує собаку Павлова зі шкільної програми). Довий час людині показували чорну пірамідку та говорили, що вона – білого кольору. Врешті-решт піддослідні з думкою погоджувалися. Точно так діє пропаганда та фейки в засобах масової інформації. Чим частіше повторювати, тим швидше аудиторія почну думати так само.
ФАКТ 5: Медіа можуть бути й гарним інструментом, наприклад, для поширення інформації Звісно, є у медіа світла позитивна сторона. Засоби масової інформації є ефективним інструментом підтримки суспільної рівноваги, а самі медіа допомагають нам взаємодіяти врешті-решт. І дуже швидко передають інформацію.



Коментарі
Дописати коментар